Sunday Times sues Lance Armstrong over libel case settlement

By Daniel S Levine,

The Rupert Murdoch-owned U.K. newspaper Sunday Times has filed a lawsuit against cyclist Lance Armstrong over a libel case that it settled with Armstrong back in 2006.

According to The Associated Press, the Sunday Times had agreed to pay Armstrong 300,000 pounds, which is now equal to $485,000, after he sued the paper for libel when it published excerpts from a book that claimed he used performance enhancing drugs.

Now that Armstrong has given up his fight against the U.S. Anti-Doping Agency, the Sunday Times says that the “proceedings were baseless and fraudulent” in a letter to his lawyers. “Your representations that you had never taken performance enhancing drugs were deliberately false,” it reads.

The paper said that its claim is “likely to exceed” 1 million pounds, or about $1.6 million.

“The Sunday Times is now demanding a return of the settlement payment plus interest, as well as its costs in defending the case,” the paper stated.

In October, the USADA released its report on Armstrong. It included testimony from 11 teammates who said Armstrong doped. The USADA also found that Armstrong ran a doping ring on each of his teams.

The International Cycling Union banned him from cycling for life and stripped him of his record seven Tour de France titles.

Fun Stuff

 
Trending Across the Web
 

Join Our Newsletter

Popular Threads